Original title:
Výuka objektového programování v prostředí Imagine
Translated title:
Instruction of basic of Object oriented programming in Imagine
Authors:
ZIKMUND, Miroslav Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá výukou objektového programování v Imagine Logo. V současné době existuje mnoho objektově orientovaných programovacích jazyků (Java, C++, Python, C#, ?), které se hojně vyuţívají k vývoji programů. Odborníci během let výuky programování přišli s několika přístupy jak vyučovat objektově orientované programování (OOP). Jedním z takovýchto přístupů je ?object first?, který předkládá studentům objektový přístup od samého počátku výuky. Prostředí Imagine je pro takovýto přístup k výuce vhodnou platformou. Imagine Logo však předkládá trochu odlišný pohled na OOP neţ běţné objektově orientované jazyky (Java, C#, ?). K takovéto výuce jsou nutné výukové materiály, které takovýto přístup umoţní. Tato práce by měla poskytnout učitelům programování určitý návod, jakým je moţné postupovat při výuce OOP v Imagine Logo. Předkládá řadu úloh a ţákovských listů, které studenty provedou přes nastavování implicitních vlastností objektů, přes klonování, vytváření tříd, vyuţívání objektových procedur a proměnných aţ k dědičnosti. Principy objektového programování jsou objasněny na příkladech vytvořených v prostředí Imagine Logo.This thesis focus on object oriented programming in Imagine Logo. There is a lot of object oriented programming languages (Java, C++, C#, Python?) and they are often used for developing of programs. Experts of OOP bring up several approaches how to teach OOP. One of them is ?object first?. Approach says that students should start working with objects from the first lesson. Imagine Logo is good platform for this approach. Imagine Logo set up a little different view on OOP from common OOP languages (Java, C#?). For that kind of teaching is necessarily to have some teaching materials which allow this approach. This thesis should provide the way how teach OOP in Imagine Logo. It provides some tasks and pupils sheets that leads student through the settings of implicit information of objects, cloning, building classes, using of object procedures and variables and inheritance. I will show the principles of object programming on some examples built up in Imagine Logo.
Keywords:
Imagine; Logo; objects; OOP; programming; Imagine; Logo; objekty; OOP; programování Citation: ZIKMUND, Miroslav. Výuka objektového programování v prostředí Imagine. České Budějovice, 2011. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/19957