Original title:
Daňové aspekty podnikání v online marketingu
Translated title:
Tax Aspects of Doing Business in Online Marketing
Authors:
Přikrylová, Gabriela ; Svirák, Pavel (referee) ; Brychta, Karel (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2018
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Bakalářská práce se zabývá popisem a objasněním daňových aspektů podnikání v online marketingu. Teoretická část se věnuje základním principům marketingu obecně a podrobněji je přiblížen konkrétně marketing v online prostředí, a dále se také věnuje právním předpisům daně z příjmů a daně z přidané hodnoty. Na základě znalostí z teoretické části jsou poté v praktické části řešeny daňové aspekty vybraných modelových situací fyzických osob podnikajících v online marketingu.
In this bachelor thesis, there are described and clarified tax aspects of doing business in online marketing. Theoretical part includes basic principles of marketing and in more detail, there is described marketing in the online environment. Theoretical part also includes law regulations of income tax and value added tax. Based on the knowledge of theoretical part, in practical part, there are model examples of individuals doing business in online marketing.
Keywords:
income tax; online marketing; value added tax; daň z přidané hodnoty; daň z příjmů; online marketing
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/83690