Original title:
Marketingové aspekty při zpracování nabídky do veřejné obchodní soutěže stavebním podnikem
Translated title:
Marketing aspects of the offer processing by construction company for publick tender
Authors:
Deufnerová, Veronika ; Vahalová, Hana (referee) ; Dohnal, Radek (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2019
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce je zaměřena na analýzu vybrané společnosti Metrostav a.s., která podniká ve stavebnictví v tuzemsku i zahraničí. Na základě vybraných metod jsem provedla – SLEPTE analýzu, Porterův model, Model 4C a SWOT analýzu a dále jsem vedla řízený rozhovor. Na základě zjištěných poznatků předkládám společnosti vhodná doporučení na zlepšení současného stavu.
This Master’s Thesis is focused on the analysis of the company Metrostav a.s. that operated in the construction in the Czech Republick and aboard. Based on the selected methods – SLEPTE analysis, Porter’s analysis, Model 4C and SWOT analysis and further led a controlled interview. Based on the findings, I present appropriate recommendations to the company to improve the current situation.
Keywords:
construction; construction company; low; marketing; Model 4C; Porter’s analysis; SLEPTE analysis; stratégy; structured interview; SWOT analysis; marketing; Model 4C; Porterův model; SLEPTE analýza; stavebnictví; stavební podnik; strategie; SWOT analýza; zákon; řízený rozhovor
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/137585