Original title:
Displacement mapping s využitím virtuálních textur
Translated title:
Displacement Mapping with Virtual Textures
Authors:
Čulen, Jozef ; Tóth, Michal (referee) ; Starka, Tomáš (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Tato práce se zabýva technikou přidávání nerovností povrchu modelů nazvanou displacement mapping s využitím virtuálních textur. Displacement mapping bude výkonnostně i vizuálně porovnán s normal mappingem. Práce dále obsahuje stručný přehled některých světelných modelů a předcházejících metod pro simulování nerovností povrchů.
This thesis describes technique for adding roughness to surface of models called displacement mapping with virtual textures. Efficiency and visual quality of displacement mapping will be compared to normal mapping. Thesis also briefly describes some of lightning models and former techniques for adding details to smooth surface.
Keywords:
displacement mapping; OpenGL; tesselation; virtual textures; displacement mapping; OpenGL; teselace; virtuálni textury
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/52455