Original title:
Dítě se specifickou poruchou učení na ZŠ z pohledu učitele
Translated title:
A Child with a Learning Disability at Elementary School from the Point of View of a Teacher
Authors:
ŠULCOVÁ, Pavlína Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce s názvem ?Dítě se specifickou poruchou učení na ZŠ z pohledu učitele? má za cíl proniknout do hloubky této problematiky a nahlédnout na práci vyučujících s dětmi se specifickou poruchou učení ve skutečné každodenní výuce. Základní výzkumnou otázkou je ?Jaký je celkový pohled vyučujících prvního stupně základních škol na specifické poruchy učení? Jak v souvislosti s jejich pohledem na danou problematiku přistupují k dětem se specifickými poruchami učení během vyučování??The thesis called ?A child at primary school suffering from a learning disability from a teacher´s point of view? is focused on scrutinizing this issue and looking at how the teachers deal with these children in real everyday classwork. The basic research questions are: ?What is a general attitude of primary school teachers to learning disabilities? How do they deal with children suffering learning disabilities during the classwork with a regard to their personal attitudes to this problem? ?
Keywords:
causes; diagnosis; evaluation and classification; individualized education program; learning disabilities; diagnostika; hodnocení a klasifikace; individuální vzdělávací program; příčiny; specifické poruchy učení Citation: ŠULCOVÁ, Pavlína. Dítě se specifickou poruchou učení na ZŠ z pohledu učitele. České Budějovice, 2011. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/17385