Original title:
GPU implementace Resampling Antialiasingu
Translated title:
GPU Implementation of Resampling Antialiasing
Authors:
Svoboda, Ondřej ; Lysek, Tomáš (referee) ; Starka, Tomáš (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Předmětem této bakalářské práce bylo implementovat resampling antialiasing pro OpenGL. Základem bylo již existujícím řešení pro DirectX. Jsou zde představeny různé metody antialiasingu používaných v dnešních grafických aplikacích. Dále je zde popsána implementace aplikace i s rozdíly oproti originálnímu řešení. Námi implementovaný resampling antialiasing byl také porovnán s ostatními vyhlazovacími metodami i s originálním řešením. Hodnocena byla kvalita obrazu a rychlost metody.
The aim of this thesis is the implementation of resampling antialiasing for OpenGL. This thesis is based on already existing solution for DirectX. We are introducing several antialiasing methods used in todays graphical aplications. Next we are describing application implementation with differences against the original solution. Our implementation of resampling antialiasing was compared with other antialiasing methods and with the original solution. Image quality and performace were evaluated.
Keywords:
Antialiasing; MSAA; postprocessing; RSAA; SADP; Antialiasing; MSAA; postprocessing; RSAA; SADP
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/62190