Original title:
Formy a metody motivace ve stavebnictví
Translated title:
The forms and methods of motivation in construction industry
Authors:
Kočí, Zdeněk ; Dokoupil, Kamil (referee) ; Linkeschová, Dana (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební Abstract:
[cze][eng]
Tato diplomová práce na téma „ Formy a metody motivace ve stavebnictví“, je zaměřena na spokojenost a motivovanost zaměstnanců firmy UNISTAV a.s. V teoretické části se zabývám nejvýznamnějšími a všeobecně uznávanými teoriemi motivace. Dále se pak dotknu forem motivace a také metod, jak mohou vedoucí pracovníci ve stavebnictví své zaměstnance stimulovat a motivovat k lepším výkonům a ztotožněním se cílů jednotlivců s cíly firmy. V poslední části stručně představuji podstatné informace o sledované firmě. Jako podklad pro empirickou část práce, jsem na základě pracovních hypotéz vypracoval dva dotazníky. Jeden pro řadové zaměstnance a druhý pro vedoucí pracovníky, kteří mají pod sebou více zaměstnanců. Zaměřil jsem se na motivátory, které nejvíce ovlivňují motivaci zaměstnanců. Sledoval jsem také názory na komunikaci ve firmě a firemní kulturu obecně. Přínosem práce je jasné definování slabých, ale i silných stránek sledované firmy vztažené na zvolené téma. Dále také porovnání pohledu zaměstnanců a jejich přímých nadřízených. Z těchto zjištění poté plynou mé návrhy řešení a doporučení. Pro přehlednost jsem výsledky zpracoval do jednoduchých grafů.
This thesis on „Form and methods in construction“ is focused on satisfaction and motivation of employees from UNISTAV a.s. company. In theoretical part I focus on the most important and generally accepted theory of motivation. I also mention forms of motivation and also methods which can be used by managers in construction to challenge and stimulate their employees to perform better and to identify goals of individuals with goals of company. In the last part I introduce relevant information about studied company. As an example for empirical part of work, based on working hypothesis I created two questionnaires. On for ordinary customer and second one for managers. I also studied opinions on company communications and corporate culture in general. One of the main benefits of this thesis is, that it clearly defines weak and strong spots relative to the chosen topic. It also compares views of employees and their managers. From these findings I constructed series of solutions and recommendations. For convenience I show my findings in form of simple graphs.
Keywords:
Construction; employee motivation; job performance; manager; motivator and hygiene factors; needs; hygienické faktory; motivace; motivátor; potřeby; pracovní výkon; Stavebnictví; vedoucí pracovník; zaměstnanec
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/13069