Název:
Koncepční návrh terénní buggy
Překlad názvu:
Buggy Concept Design
Autoři:
Richter, Vojtěch ; Vančura, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Cílem této bakalářské práce je sestavení návodu pro konstrukci terénní buggy. Jedná o rešerši použitých řešení, avšak nechybí zde ani výpočty klíčových komponent. Práce je rozdělena do pěti hlavních částí. V první části je provedena rešerše komponent závodního vozidla a jsou zde uvedeny některé vztahy pro výpočet důležitých parametrů. Dále se jedná o rozmístění a rozměry základních komponent a rámu. V tomto okruhu je také řešeno uložení motoru. Třetí okruh této práce je věnován výpočtu potřebné hnací síly vozidla a parametrů brzdového systému s ohledem na zvolené pohonné ústrojí. V závěru je rozebraná koncepce zavěšení, odpružení a tlumení s přihlédnutím na příznivou kinematiku systému.
The aim of this bachelor thesis is to create instruction for the construction of a terrain buggy. It’s research of used technology, but there are also key components calculation included. The thesis is divided into five parts. In the first part, there is a research of the components of the racing vehicle and there are some equations for calculation of important parameters. Furthermore, there is layout and dimension of main components and the frame. In this part is also solved storage of the engine in the frame. The third part is devoted to the calculation of the necessary driving force of the vehicle and the parameters of the braking system. The following section discusses the concept of suspension and damping with respect with favourable kinematics of the system.
Klíčová slova:
brzdy; Buggy; hnací síla; hnací ústrojí; jízdní odpory; koncepce; odpružení; tlumení; zavěšení; brakes; Buggy; concept; damping; driving drag; driving force; engine; suspension
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/176689