Original title:
Hnací ústrojí čtyřválcového vidlicového motoru
Translated title:
Powertrain of a V-four engine
Authors:
Pecka, Luboš ; Svída, David (referee) ; Drápal, Lubomír (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství Abstract:
[cze][eng]
Tato práce se zaměřuje na návrh uspořádání hnacího ústrojí vidlicového čtyřválcového záže-hového motoru. Porovnává varianty uspořádání ojničních čepů, pořadí zapalování a úhlu ro-zevření válců z hlediska namáhání klikového hřídele a torzního kmitání. Součástí návrhu je i návrh vyvážení klikového hřídele.
This thesis is focused to design of powertrain V-four gasoline engine. It compares crank-pins configuration, firing sequence and bank angle with a view of crankshaft stress and torsional vibration. The thesis also includes crankshaft balancing design.
Keywords:
balancing; bank angle; crankshaft; firing sequence; torsion vibration; V-engine; klikový hřídel; pořadí zapalování; torzní kmitání; vidlicový motor; vyvažování; úhel rozevření válců
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/11615