Název:
Pragmatická pedagogika a její ohlasy v českém pedagogickém myšlení první poloviny 20. století
Překlad názvu:
Progressive Education in Czech Educational Thought of 1900-1948
Autoři:
HANDŠUHOVÁ, Lenka Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zabývá reakcemi na pragmatickou pedagogiku a filosofii v první polovině 20. století na území Československa. Mapuje vývoj a začleňování myšlenek do reformy školství. Dále se zabývá reakcemi jednotlivých významných českých pedagogů na pragmatickou pedagogiku. Na základě studia pedagogů této doby (Příhoda, Hendrich, Uher, Čapek, Masaryk) a srovnání jejich zaujetí a postojů k pragmatické pedagogice se práce snaţí ozřejmit celkový přístup k reformnímu školství na území tehdejšího Československa. Práce nehodnotí pragmatickou pedagogiku jako takovou, snaţí se zmapovat její vývoj a postoj k ní.The thesis deals with the reaction to progressive education and philosophy in Czechoslovakia of 1900 ? 1948, it outlines the development and inclusion of progressivist ideas to educational reform. Next, it survens the reactions Czech pedagogues to progressive education. Based on studies of those pedagogues (Příhoda, Hendrich, Uher, Čapek, Masaryk), and attitudes fowarde progressive education it describes the background of educational reforms in pre-war Czechoslovakia.
Klíčová slova:
pedagogické myšlení; pedagogika; pokusné školy; pragmatická filosofie; pragmatická pedagogika; pragmatismus; reforma školství; československo; Czechoslovakia; education; educational reform; educational thought; experimental schools; pragmatism; progressive education; progressive philosophy Citace: HANDŠUHOVÁ, Lenka. Pragmatická pedagogika a její ohlasy v českém pedagogickém myšlení první poloviny 20. století. České Budějovice, 2011. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/22174