Original title:
Školní zralost a diagnostika
Translated title:
School maturity and diagnostic
Authors:
VILDOVÁ, Lenka Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Práce pojednává o problematice školní zralosti a jejích znacích. V teoretické části je zpracována otázka vhodnosti odkladu školní docházky a příprava dítěte na školní docházku. Prostor je věnován rovněž vývojovému období předškolních dětí a v neposlední řadě jsou zde zmíněny diagnostické metody posuzování školní zralosti, různé v praxi používané testy a jejich hodnocení. V praktické části je proveden výzkum na základě pozorování a zpracování vlastního screeningu a výsledného zhodnocení.The diploma thesis deals with the issue of school readiness and its characteristics. In the theoretical part of the paper the problems of the appropriateness of school attendance postponement and the child?s school attendance preparation are worked up. Likewise the issue of children´s development of pre-school stage is treated and, not least, the diagnostic methods of considering the child school readiness methods and various tests used in practice including their evaluation are mentioned. In the practical part, the research is carried out based upon the observation, indigenous screening elaboration and the final evaluation.
Keywords:
development stage; diagnostic methods; features of school readiness; pre-school child; school attendance postponement; school readiness; diagnostické metody; odklad školní docházky; předškolní dítě; vývojové období; znaky školní zralosti; školní zralost Citation: VILDOVÁ, Lenka. Školní zralost a diagnostika. České Budějovice, 2011. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/19999