Název:
Dítě s Downovým syndromem
Překlad názvu:
Child with Down Syndrome
Autoři:
VEISOVÁ, Michaela Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Předkládaná bakalářská práce nese název: ?Dítě s Downovým syndromem?. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. První část je věnována problematice Downova syndromu, jeho charakteristice, typům tohoto postižení, výskytu a tělesným specifikům u dětí s Downovým syndromem. Pozornost je zaměřena i na problematiku vzdělávání a integraci takto postižených dětí. Empirická část přináší výsledky kvalitativního šetření. Použitou metodou je rozhovor a pozorování. Jde o případové studie dvou dětí s Downovým syndromem integrovaných do běžné základní školy. Rozhovory byly vedeny s těmi, jež se účastní výchovně-vzdělávacího procesu. Cílem bylo zjistit, jak vypadá život těchto dětí, jak probíhá integrace v běžné základní škole, jak důležité je dát i těmto dětem prostor, kde se mohou vyjádřit po svém a realizovat se. K naplnění cílů byly použity otázky, které se týkaly diagnózy, role zdravotníků, úlohy rodiny v procesu samotného vyrovnání se s diagnózou, vztah matky k dítěti. Velmi důležitá pak byla otázka integrace do běžné základní školy, začlenění do kolektivu a způsob, jak je možno tyto děti vzdělávat. Poznatky, které z práce vzešly, by mohly sloužit jako zdroj informací pro ty, kteří se touto problematikou zabývají.This bachelor essay is titled: ?A child with Down syndrome?. The work is divided into theoretical and practical part. The first part is treating of the problem of Down syndrome, their characteristics, types of disability, physical appearance and unique characteristics of children with Down syndrome. Attention is intented on problems of education and integration of handicapped children. The empirical part presents the results of qualitative studies. The used method is interview and observation. This is a example of two children with Down syndrome integrated into normal primary school. Interviews were attendanced with children involved in education process. Next finding were a life these children, what is their integration in primary school, how important it is to give them the space for a self expression and self realization. For a successful essay were used a diagnosis, the role of medical professionals, the role of the family in problem of reconcilation with the actual diagnosis and the relationship of mother to child. Very important was the theme of integration into primary school, integration into the schoolfellows and how can these children to learn. The experience from this work is possible to use as a source of information for a next study to similar problems.
Klíčová slova:
diagnóza; Downův syndrom; integrace; Základní škola; diagnosis; Down syndrome; integrated; primary school Citace: VEISOVÁ, Michaela. Dítě s Downovým syndromem. České Budějovice, 2011. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/19964