Název:
Začlenění tramvajové tratě s vegetačním krytem do veřejného prostoru města Brna
Překlad názvu:
Integration of a tram line with a vegetation cover into the public area of Brno
Autoři:
Foldyna, David ; Eisenreich, Jan (oponent) ; Plášek, Otto (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstrakt: [cze][eng]
Tato práce se zabývá problematikou tramvajových tratí s vegetačním krytem. Rešeršní část této práce obsahuje přehled současných systémů zelených tramvajových tratí v Evropě a jejich výhod a nevýhod s ohledem na udržitelnost vegetačního krytu. V praktické části jsou porovnány 3 konstrukční varianty zelené trati na konkrétním úseku v Brně na ulici Nové Sady. Porovnávány jsou nízkoúdržbové a intenzivně pěstované druhy vegetace jak z hlediska finančního, tak i z hlediska ekologických přínosů a dalších nefinančních kritérií. Pro toto porovnání byla použita analýza nákladů životního cyklu a multikriteriální analýza.
This diploma thesis deals with problematics of tram tracks with vegetation cover. The research part of the work contains the overview of currently used systems of green tram tracks in Europe and their advantages and disadvantages with respect to sustainability of a vegetation cover. 3 different variations of a green tram track at a particular location in Brno at Nové Sady street are compared in the second part of the thesis. The low maintenance vegetation and intesively planted vegetation are compared from both financial and ecological points of view. Life cycle costs analysis and multicriterial analysis were used for the comparison.
Klíčová slova:
analýza nákladů životního cyklu; extenzivní porost; intenzivní porost; kolejový absorbér hluku; multikriteriální analýza; retence dešťové vody; rozchodník; syntetický recyklát; Zelená tramvajová trať; extensive planting; Green tram track; intensive planting; life cycle costs analysis; multicriterial analysis; rail noise absorber; rainfall retention; Sedum; synthetic recyclate
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/184232