Original title:
Bezpečnostní rám závodního vozu
Translated title:
Race Car Roll Cage
Authors:
Sedlář, Jiří ; Hejtmánek, Petr (referee) ; Blaťák, Ondřej (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce pojednává o zvýšení ochrany posádky závodního automobilu provedením změn v jeho bezpečnostní konstrukci dle současných bezpečnostních předpisů. K posouzení navržených možností konstrukcí bylo použito metody konečných prvků. Výsledkem práce jsou jednotlivé varianty s rozdílnými prvky rámu, které mají za úkol zvýšit bezpečnost daného závodního automobilu.
Master thesis is about increasing of protection the crew in race car with changes in its roll-over protective structure according to current safety rules. For examination was used the Finite Element Method. The products of this thesis are different variation of roll cages, which are tasked to increasing the safety of existent race car.
Keywords:
brace; deformation; Finite Element Method; reduced tension.; Roll cage; Bezpečnostní rám; deformace; metoda konečných prvků; redukované napětí.; výztuha
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/13523