Original title:
Virtuální interaktivní procházka krajinou
Translated title:
Virtual Interactive Walk through Scenery
Authors:
Halas, Petr ; Dvořák, Radim (referee) ; Stružka, Jaroslav (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou modelování krajiny v OpenGL. Obsahuje teoretický princip vykreslování ve 3D pomocí funkcí OpenGL a popis některých technologií sloužících k modelování realistických objektů a efektů. Tyto technologie jsou demonstrovány na aplikaci modelující interaktivní procházku krajinou, která je nakonec otestována pomocí dotazníků, vyplněných skupinou dobrovolníků.
This bachelor's thesis describes the issues of modelling a scenery in OpenGL. It contains theoretical principle of 3D displaying with OpenGL functions and description of some of the technologies made for realistic objects and efects modelling. These technologies are demonstrated on an application modelling an interactive walk through scenery, which is eventually tested with questionnaires, filled by a group of volunteers.
Keywords:
display lists; Geometric transformations and projections; level of detail; LOD; multitexturing; OpenGL; particle systems; Phong lighting model.; procedural textures; texturing; display listy; Geometrické transformace a projekce; LOD; multitexturování; OpenGL; Phongův osvětlovací model.; procedurální textury; texturování; úroveň detailu; částicové systémy
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/55706