Original title:
Rekonstrukce železniční tratě Bludov - Hanušovice mezi km 56,165 a km 59,105 včetně návrhu technologie prací
Translated title:
Bludov - Hanusovice Railway Track Reconstruction (section between km 56.165 - km 59.105) Including Track Laying Technology
Authors:
Hlavová, Vendula ; Korkeš, Ondřej (referee) ; Říha, Tomáš (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební Abstract:
[cze][eng]
Bakalářská práce se zabývá úpravou geometrických parametrů koleje a návrhem vhodné skladby železničního svršku v úseku železniční tratě Bludov – Hanušovice. Při návrhu jsou zohledněny stávající objekty a to, propustky, přejezd, nástupiště a mostní objekty. V rámci celé práce je řešen návrh odvodnění tratě, technologie provádění prací a také snaha o zvýšení traťové rychlosti.
The bachelor thesis deals editing track geometry parameters and design appropriate track railway superstructure in a section of railway Bludov – Hanušovice. The design should be considered primarily on existing objects as culverts, railway crossing, railway stops, and bridges. Thesis includes restoration of drainage, track laying technology and efforts to incease the track speed.
Keywords:
balast bed rails; centre-line of track track gauge; permanent way; platform; railway crossing; rift wall.; Track geometry parameters; Geometrické parametry koleje; kolejnice; kolejové lože; nástupiště; osa koleje; příkopová zídka.; rozchod koleje; železniční přejezd; železniční spodek; železniční svršek
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/42306