Original title:
Obchodní model pro IT společnost
Translated title:
Business Model for IT Company
Authors:
Rybníček, Drahomír ; MSc, Josef Kratochvíl, (referee) ; Luhan, Jan (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Tato diplomová práce se zaměřuje na návrh obchodního modelu pro IT společnost působící v oblasti vývoje a prodeje informačních systémů a souvisejících služeb. Pro nově vznikající obchodní model je kladen důraz především na odlišení se od konkurence a nabídnutí takových podmínek, aby byla snížena nejistota zákazníka při pořizování nového informačního systému, plynoucí zejména z rizika pořízení nevyhovujícího řešení či nevyhovující spolupráce s dodavatelem. Tím si obchodní model klade za cíl zajistit získání nových zákazníků.
This thesis is focusing on design of business model for IT company acting in the domain of development and sales of information systems and related services. In the newly emerging business model there is an emphasis on differentiation from competition and to offer such conditions so the uncertainty of customer can be lowered, when the customer feels danger of obtaining inappropriate solution or unsatisfactory cooperation with a supplier. This business model aims to ensure obtaining of new customers.
Keywords:
agile methods; Business model; marketing; selection and acquisition of new customers.; software development; agilní metody; marketing; Obchodní model; výběr a získání nových zákazníků.; vývoj softwaru
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/66187