Original title:
Internetový marketing
Translated title:
Internet marketing
Authors:
ČERNÁ, Jana Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tématem diplomové práce je "Internetový marketing". Cílem práce je analyzovat současné využívané nástroje internetového marketingu ve vybraném internetovém obchodě. Na základě analýzy jsem poté navrhla vhodná řešení na zvýšení efektivity internetového marketingu. Analýzu jsem provedla v internetovém obchodě levne-boty.cz, který se zabývá prodejem obuvi na sport a volný čas. V teoretické části se zabývám marketingem a jeho vztahem k internetu, internetovým marketingem a jeho nástroji, které tvoří marketingový a komunikační mix. Dále jsem popsala legislativu upravující fungování internetového obchodu. V praktické části jsem provedla analýzy internetového obchodu levne-boty.cz. Popsala jsem zde společnost a její fungování, cílovou skupinu zákazníků, konkurenci, marketingový mix, reklamu a public relations, návštěvnost atd. Také jsem vyhodnotila návratnosti investic do konkrétní reklamní kampaně.As a topic of my thesis, I chose "Internet Marketing". The aim of this work is to analyze Internet marketing tools used by selected e-shop. On the basis of information obtained I tried to propose appropriate solutions to improve the efficiency of Internet marketing. Analysis is done in the e-shop levne-boty.cz. The e-shop sells shoes for sport and leasure time. The theoretical part deals with marketing and its relationship to the internet, internet marketing and its tools in the form of marketing and communication mix. I also described the legislation relating to e-commerce and e-shops. In the practical part I did an analysis of e-shop levne-boty.cz. I have described here the company and its operations, target group of customers, competition, marketing mix, advertising and public relations, visit rate, etc. I also evaluated the ROI on concrete advertising campaign.
Keywords:
commucation mix; e-shop; Internet; internet marketing; internet users; marketing; marketing mix; Internet; internetový marketing; internetový obchod; komunikační mix; marketing; marketingový mix; uživatelé internetu Citation: ČERNÁ, Jana. Internetový marketing. České Budějovice, 2010. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/16105