Original title:
Logistický informačný systém v prepravnej spoločnosti Packeta Slovakia s.r.o.
Authors:
Kizivatová, Ľubomíra Document type: Bachelor's theses
Year:
2023
Language:
slo Abstract:
[cze][eng] V současnosti je logistika považována za jedno z nejdynamičtěji se rozvíjejích odvětví. Cílem práce je popsat a zhodnotit logistický informační systém v přepravní společnosti Paketa a poukázat na důležitost nových komunikačních možností a trendů s využitím softwérových nástrojů na podporu v budoucnosti. Práce bude rozdělená do dvou částí. První část bude obsahovat teoretická východiska problematiky, jako například definování pojmů z oblasti logistiky a přepravy, online marketingové komunikace a podstaty logistických informačních systémů (telematický přístup). Druhá, praktická část, bude zaměřena na charakteristiku digitální e-commerce platformy společnosti Packeta, na aktuální informační podporu její činnosti a způsoby marketingové komunikace se zákazníky s využitím softwérových nástrojů. V závěrečné části budou zformulovány inovativní doporučení a návrhy, resp. jejich optimalizace, prostřednictvím kterých přepravní společnost Packeta poskytne kvalitní informační a komunikační nástroj na podporu plánovacích a rozhodovacích procesů pro uspokojení potřeb svých zákazníků.Currently, logistics is considered one of the most dynamically developing industries. The aim of the thesis is to describe and evaluate the logistics information system in the transport company Packeta and to point out the importance of new communication possibilities and trends with the use of software tools for support in the future. The thesis will be divided into two parts. The first part of the thesis will contain the theoretical basis of the issue, such as defining concepts in the field of logistics and transportation, online marketing communication, and the principles of logistics information systems (telematic approach). The second, practical part of the work will focus on the characteristics of the digital e-commerce platform of the company Packeta, on the current information support of its activities, and ways of marketing communication with customers using software tools. In the final part, innovative recommendations and proposals will be formulated, their optimization, through which the transport company Packeta will provide a quality information and communication tool to support planning and decision-making processes to meet the needs of customers.
Keywords:
communication tool; digitalizace; digitalization; economics; economy; ekonomika; information technology; informační technologie; komunikační nástroj; logistics; logistika; optimalizace; optimization