Original title:
Percepcia personalizovaných videí a ich využitie v oblasti marketingu
Authors:
Škarbalová, Nina Document type: Master’s theses
Year:
2023
Language:
slo Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá vnímáním personalizovaných videí a jejich využitím v oblasti marketingu. Cílem práce je vymezení podstaty, postavení a uplatnění personalizovaných videí a následně předložit doporučení a návrhy na efektivní využití tohoto nástroje v praxi. K naplnění cíle je využit kvantitativní výzkum v podobě dotazníkového šetření (N = 355), a kvalitativní výzkum skládající se z eye-trackingového výzkumu (N = 34), hloubkových rozhovorů s účastníky eye-trackingu (N = 37) a hloubkového rozhovoru s odborníkem na personalizovaná videa.This master thesis deals with the perception of personalized videos and their use in marketing. The aim of the work is to define the principle, position, and applica-tion of personalized videos and then to present recommendations and sugges-tions for the effective use of this tool in practice. To fulfill the goal, quantitative research in the form of a questionnaire survey (N = 355) and qualitative research consisting of eye-tracking research (N = 34), in-depth interviews with the partici-pants of the eye-tracking (N = 37) and in-depth interview with the expert in personalized videos are used.
Keywords:
advertising; eye-tracking; hloubkové rozhovory; in-depth interviews; personalized marketing; personalized videos; personalizovaná videa; personalizovaný marketing; reklama