Original title:
Marketingová strategie pro vybraný vinný bar
Authors:
Jakubčíková, Nela Document type: Bachelor's theses
Year:
2023
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá zefektivněním činnosti podniku na trhu ve vinařském odvětví. Cílem práce je návrh nové marketingové strategie, jež napomůže získat nové zákazníky a zvýšit loajalitu těch stávajících, tím zároveň navýšit tržby vybraného podniku. K získání dat pro analýzu bylo využito dotazníkového šetření, který byl následně doplněn rozhovory s majitelem a zaměstnanci. Po zpracování dat získaných z dotazníku byla navržena vhodná doporučení doplněná konkrétními návrhy.This bachelor's thesis focuses on optimizing the business activities in the market within the wine industry. The objective of the work is to propose a new marketing strategy that can attract new customers, enhance the loyalty of existing ones, and consequently increase the revenue of the selected business. To gather data for the analysis, a questionnaire survey was conducted, complemented by interviews with the owner and employees. After processing the data obtained from the questionnaire, suitable recommendations, accompanied by specific proposals, were formulated.
Keywords:
chování zákazníka; communication of marketing; customer behaviour; marketing; marketingová komunikace; vinařská turistika; víno; wine; wine tourism