Original title:
Vnímání reklamy spotřebiteli generace Z
Authors:
Mecerodová, Andrea Document type: Bachelor's theses
Year:
2023
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá reklamou a jejím vnímání spotřebiteli patřící do generace Z. V literární rešerši bude popsána marketingová komunikace, její průběh a komunikační a marketingový mix. Druhá část literární rešerše bude věnována popisu reklamy a její psychologie včetně zaměření na cílovou skupinu, na níž bude následně navazovat kapitola věnovaná generaci Z a charakteristice jejího nákupního chování a marketingových očekávání. Výsledková část bude zaměřena zejména na vlastní výzkum vnímání reklamy spotřebiteli generace Z, který bude proveden prostřednictvím dotazníkového šetření. Následně budou některé výsledky porovnány s orientační analýzou. Cílem je interpretovat výsledky vlastního šetření a doporučení plynoucí ze získaných dat zejména pro marketéry, jež se zaměřují na generaci Z.The bachelor thesis deals with the topics of advertising and its perception of the consumers belonging to the Generation Z. The literature search will describe marketing communication, its course and the communication and marketing mix. The second part of the literature search will be devoted to a description of advertising and its psychology, including a focus on the target group, followed by a chapter devoted to Generation Z and the characteristics of their buying behaviour and marketing expectations. The results section will focus mainly on the actual research on the perception of advertising by Generation Z consumers, which will be conducted through a questionnaire survey. Subsequently, some of the results will be compared with an indicative analysis. The aim is to interpret own suggestions and recommendations arising from the data obtained, especially for marketers targeting Generation Z.
Keywords:
advertising; consumer; generace Z; generation Z; marketing communication; marketingová komunikace; reklama; spotřebitel