Original title: Pohled na reflexi ve vzdělávání v oborech sociální práce a ošetřovatelství
Translated title: A View on Reflection in Nursing and Social Work Education
Authors: Čajko Eibicht, Monika ; Lorenz, Walter (advisor) ; Brnula, Peter (referee) ; Vacková, Jitka (referee)
Document type: Doctoral theses
Year: 2024
Language: cze
Abstract: [cze] [eng]

Keywords: Critical constructivism; Critical reflection; definitions of reflection; democratization of research; insight; interdisciplinary collaboration; interpersonal and social dimensions of reflection; mindfulness; neoliberalism; nursing; participation; phenomenology; PHLMS; professional education; Q methodology; reflection as competence; reflective thematic analysis (RTA); self; self-reflection; social work; social workers; SRIS; techniques and methods to support reflection; definice reflexe; demokratizace výzkumu; fenomenologie; interpersonální a společenská dimenze reflexe; Kritická reflexe; kritický konstruktivismus; mezioborová spolupráce; mindfulness; neoliberalismus; osobní; ošetřovatelství; participace; PHLMS; profesní vzdělávání; Q metodologie; reflexe jako kompetence; reflexivní tematická analýza (RTA); sebereflexe; sociální pracovníci; sociální práce; SRIS; techniky a metody podporující reflexi; vhled; všeobecné sestry; všímavost

Institution: Charles University Faculties (theses) (web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository.
Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/188664

Permalink: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-542174


The record appears in these collections:
Universities and colleges > Public universities > Charles University > Charles University Faculties (theses)
Academic theses (ETDs) > Doctoral theses
 Record created 2024-04-01, last modified 2024-04-15


No fulltext
  • Export as DC, NUŠL, RIS
  • Share