Original title:
Vliv metod zážitkových kurzů na změnu postojů jejich účastníků
Translated title:
The influence of experiential methods to change attitudes of participans
Authors:
VOJÁČEK, Antonín Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato práce představuje možnosti, dopady a rizika, které vyplývají ovlivňování účastníků zážitkových kurzů metodami zážitkové pedagogiky. Tato práce vymezuje v první části základy zážitkové pedagogiky, jakými jsou její podstata, cíle, metody a nástroje k jejich dosažení. Podrobně se zabývá principem dobrovolnosti, komfortní zónou, Kolbovým cyklem, stavem flow, reflexí a výzvami. Ve druhé části je definován termín postoj a následně prvky, které slouží k jeho změnám skrz použití metod zážitkové pedagogiky.This thesis represents possibilities, impacts and liabilities which arise from participants? influencing of experience courses by techniques of experience pedagogy. In the first part of the thesis basic concepts of experience pedagogy are determined. Concepts are principle of experienced pedagogy, its goals, techniques and instruments used to reach the goals. My thesis is dealing with the principle of willingness, comfort zone, Kolb?s learning cycle, the state of Flow, reflection and challenges. In the second part the term position and consequently items which serve to changes throughout the usage of techniques of experience pedagogy are defined.
Keywords:
comfort zone; education; experience; experience-based learning; experiential education; Kolb?s learning cycle; learning; polling; position; reflection; dobrovolnost; metody zážitkové pedagogiky; pedagogika zážitku; prožitek; výchova; výchova zážitkem; výzva; zkušenostní učení; změna postoje; zážitek; zážitkové kurzy Citation: VOJÁČEK, Antonín. Vliv metod zážitkových kurzů na změnu postojů jejich účastníků. České Budějovice, 2011. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/21152