Original title:
Vztah základní motorické koordinace a pohybových dovedností u dětí na 1. stupni základní školy
Translated title:
The relationship between basic motor coordination and motor skills in primary school children
Authors:
Chládek, Dominik ; Kokštejn, Jakub (advisor) ; Vampola, Jindřich (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2024
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Vztah základní motorické koordinace a pohybových dovedností u dětí na 1. stupni základní školy Autor: Dominik Chládek Vedoucí práce: Mgr. Jakub Kokštejn Ph.D. Cíle: Zjistit úroveň motorické koordinace a základních pohybových dovedností dětí mladšího školního věku. Současně je cílem zjistit vztah mezi úrovní motorické koordinace a základními pohybovými dovednostmi. Metody: V rámci testovaného souboru bylo zahrnuto 106 žáků z 3. až 5. tříd ve věku od 10 do 11 let základní školy. Pro hodnocení úrovně jejich motorických dovedností byla využita testová baterie TGMD-2, zatímco pro posouzení motorické koordinace byla použita testová baterie KTK. Výsledky: Výsledky tohoto výzkumu vykazují podprůměrné až velmi slabé výsledky v testu TGMD-2 u 96 (90,5 %) probandů z celkových 106. U testu KTK dosáhlo normálního hodnocení 44 (41,5 %) dětí a dobrého hodnocení 45 (42,5 %) probandů dle motorického kvocientu. Dále byla zjištěna silná korelace mezi testy TGMD-2 a KTK a nevýznamné rozdíly mezi chlapci a děvčaty. Klíčová slova: KTK, mladší školní věk, motorické schopnosti, pohybové dovednosti, TGMD 2Title: The relationship between basic motor coordination and fundamental movement skills in primary school children Author: Dominik Chládek Supervisor: Mgr. Jakub Kokštejn Ph.D. Objectives: To investigace the level of motor coordination and basic motor skills in children of younger school age. At the same time, the aim is to find out the possible relationship between the level of motor coordination and fundamental movement skills. Methods: The test population included 106 pupils from grades 3 to 5, aged 10 to 11 of primary school. The TGMD-2 test battery was used to assess their motor skills level, while the KTK test battery was used to assess motor coordination. Results: The results of this research show below average to very poor performance on the TGMD-2 test in 96 (90.5 %) of the 106 probands. In the KTK test, 44 (41.5 %) children rating normal and 45 (42.5 %) probands rating good according to the motor quotient. Furthermore, there was a strong correlation between TGMD-2 and KTK tests and non-significant differences between boys and girls. Keywords: KTK, younger school age, motor abilities, movement skills, TGMD-2nd edition
Keywords:
KTK; motor coordination; movement skills; TGMD-2nd edition; younger school age; KTK; mladší školní věk; motorická koordinace; pohybové dovednosti; TGMD 2
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/187765