Original title:
Věrnostní programy a generace Z
Authors:
Alexa, Michael Document type: Bachelor's theses
Year:
2023
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] ALEXA, M. Věrnostní programy a Generace Z. Bakalářská práce. Brno: Mendelova Univerzita v Brně, 2023. Bakalářská práce se zabývá věrnostními programy a jejich využívání. Cílem závěrečné práce bude formulovat doporučení nástrojů, jak nastavit věrnostní pro-gramy na zákazníky z Generace Z v oblasti maloobchodního prodeje. Doporučení by měla napomoci ke zvýšení spokojenosti zákazníků, větší věrnosti a zvýšení prodejnosti zboží v maloobchodech. Pro sběr dat bylo využito dotazníkové šetření (n=300) v rámci kvantitativního výzkumu a hloubkové rozhovory (n=20) v rámci kvalitativního výzkumu. Data byla zpracována pomocí softwaru Microsoft Excel a Statistica. Na základě výsledků jsou doporučení vztahují se k zabezpečení osobních dat, nabízení hodnotných a personalizovaných odměn, udržovaní jednoduchosti a přehlednosti nabídek odměn, propojení věrnostního programu se sociálními a ekologickými kampaněmi, zvýšení povědomí o věrnostním programu skrz sociální sítě a digitální marketing.ALEXA, M. Loyalty programs and Generation Z. Bachelor thesis. Brno: Mendel University in Brno, 2023. The bachelor thesis deals with loyalty programs and their use. The aim of the thesis was to formulate recommendations how to adjust loyalty programs condi-tions targeting Generation Z customers in retail sales. The recommendations should help increase customer satisfaction, greater loyalty, and increase sales of merchandise in retail stores. For data collection, a questionnaire survey (n=300) was used in the quantitative research and in-depth interviews (n=20) in the quali-tative research. Data were processed using Microsoft Excel and Statistica soft-ware. Based on research finding, recommendations relate to personal data protection, offering valuable and personalized rewards, keeping reward offers simple and easy to understand, linking of the loyalty program to social and environmental campaigns, and increasing awareness of the loyalty program through social media and digital marketing.
Keywords:
chování spotřebitele; consumer behavior; generace Z; generation Z; loyalty program; odměny; rewards; věrnostní program