Název:
Výuka odborné praxe žáků na cvičných a provozních pracovištích
Autoři:
Vomáčka, Pavel Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] V bakalářské práci je popisováno, jakými různými způsoby lze v dnešní době vyučovat odborný výcvik. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou popsány základní pojmy odborného výcviku, historie, organizace, způsoby a formy realizace odborného výcviku. V praktické části jsem se věnoval dotazníkovému šetření, pomocí kterého jsem v první části zjišťoval, jak žáci s jejich pohledu vidí odbornost učitelů teoretické a praktické výuky a jestli učivo probírané v odborných předmětech je pro dnešní dobu dostačující. Další část dotazníku je zaměřená přímo na žáky v předmětu odborný výcvik, kde jsem zjišťoval, které aspekty jsou pro ně rozhodující při výběru odborné praxe a co nejvíce ovlivňuje přístup a dobrý výkon v odborné praxi.The bachelor’s thesis describes various ways of teaching vocational training in today’s world. The thesis is divided into a theoretical and practical part. The theoretical part describes the basic concepts of vocational training, its history, organization, methots, and forms of implementation. In the practical part, a questionnaire survey was conducted to determine how students perceive the professionalism of teachers in theoretical and practical education and whether the subject matter covered in vocational subjects is sufficient for today’s needs. The second part of the survey focuses directly on students in vocational training, examining the aspects that are crucial to them when choosing vocational practice and what influences their approach and performance in vocational practice the most.
Klíčová slova:
cvičné pracoviště; education; odborný výcvik; operational workplace; provozní pracoviště; student; training workplace; učitel odborného výcviku; vocational education teacher; vocational training; výuka; žák