Original title:
Využívání emocí v marketingových aktivitách DMO
Authors:
Lankaš, Filip Document type: Bachelor's theses
Year:
2023
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Lankaš. F. Využívání emocí v marketingových aktivitách DMO. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Bakalářská práce se zaměřuje na zhodnocení využívání emocí v marketingových aktivitách DMO. Analytická část je tvořena z popisu situace na trhu a zhodnocení marketingových plánů DMO pro rok 2023. V případě vyhodnocení současného stavu bylo uskutečněno dotazníkové šetření DMO České republiky. Výsledky tohoto šetření byly využity v doporučení pro DMO, které slouží ke zlepšení využívání emocí v marketingových aktivitách.Lankaš. F. Using emotions in DMO marketing activities. Bachelor thesis. Mendel University in Brno, 2023. The bachelor’s thesis focuses on the evaluation of the use of emotions in the marketing activities of DMOs. The analytical part consists of a description of the market situation and an evaluation of the marketing plans of some DMOs for the year 2023. In the case of an evaluation of the current situation, a questionnaire survey of DMOs of the Czech Republic was carried out. The results of this investigation were used in the recommendations for DMOs, which serve to improve the use of emotions in marketing activities.
Keywords:
cestovní ruch; destination organization; destinační organizace; marketing activities; marketingové aktivity; tourism; use of emotions; využívání emocí