Original title:
Výběr maloobchodního formátu u rychloobrátkového zboží
Authors:
Brydláková, Veronika Document type: Master’s theses
Year:
2022
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Brydláková, V. Výběr maloobchodního formátu u rychloobrátkového zboží. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Diplomová práce se zabývá chováním spotřebitele při nákupu rychloobrátkového zboží a výběru maloobchodního formátu pro tyto nákupy. Cílem práce bylo charakterizovat chování zákazníků na trhu s rychloobrátkovým zbožím jako jsou potraviny, drogerie apod. a identifikovat faktory, které ovlivňují volbu místa nákupu. Na základě sekundárních dat byla uskutečněna analýza trhu v České republice a také bylo provedeno dotazníkové šetření za účelem zjištění chování spotřebitelů při nákupu rychloobrátkového zboží. Získaná data byla dále vyhodnocena pomocí programu Excel a statistického programu Statistica 14. Výsledky dotazníkového šetření poukázaly na růst obliby diskontních prodejen a supermarketů a na faktory, které ovlivňují výběr prodejny, zejména dostupnost prodejny a cena. Na základě zjištění byla formulována doporučení pro subjekty působící na českém trhu.The diploma thesis deals with consumer behavior in the purchase of fast-moving consumer goods and the choice of retail format for these purchases. The aim of the thesis was to characterize the behavior of customers in the market for fast-moving goods such as food, drugstore goods etc. and to identify factors that influence the choice of the place of purchase. Based on secondary data, an analy-sis of the market in the Czech Republic was carried out and a questionnaire sur-vey was also carried out in order to determine the behavior of consumers when purchasing fast-moving goods. The obtained data were further assessed using the Excel program and the statistical program Statistica 14. The results of the ques-tionnaire survey highlighted the growing popularity of discount stores and su-permarkets and the factors that influence the choice of store, particularly store availability and price. Based on the findings, recommendations were formulated for subjects operating on the Czech market.
Keywords:
chování spotřebitele; consumer behavior; factors influencing the choice of place of purchase; faktory ovlivňující výběr místa nákupu; fast moving consumer goods; maloobchodní formáty; retail formats; rychloobrátkové zboží