Název:
Obchodní strategie vybrané firmy na českém trhu
Autoři:
Bravo, David Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem diplomové práce je vytvoření návrhu strategie pro vybranou firmu na čes-kém trhu. Návrh vychází z analýzy aktuálního stavu společnosti a jejího prostředí. V přehledu literatury jsou rozebrány nástroje strategického managementu, které byly aplikovány ve výsledkové části této práce. Ve výsledkové části práce je před-stavena vybraná společnost a její vize, její současná strategie a situace na trhu. V práci byla provedena analýza vnějšího prostředí s aplikací PESTEL analýzy a Porterova modelu konkurenčních sil. Dále byla provedena analýza vnitřního prostře-dí, pomocí analýzy 7S, finanční analýzy standardně používaných ukazatelů, SWOT analýzy, určení párového srovnání, pro posouzení IFE a EFE matice, SPACE mati-ce. Výsledkem těchto analýz je výstup z IE matice a matice SWOT, které vykazují, jakou strategii by měla vybraná společnost aplikovat. Hlavním cílem této práce bylo pro vybranou společnost zformulovat návrh strategie pro upevnění a rozší-ření pozice na českém trhu. Tento návrh strategie je součástí výsledkové časti práce, kde je tato strategie rozpracována. Vybraná agresivní strategie je vypracována do doporučení pro aplikaci, včetně ekonomického vyhodnocení jejich možných dopadů.The goal of the thesis is to create a strategy proposal for a selected company on the Czech market. The proposal is based on the analysis of the current state of the company and its environment. The literature review discusses the strategic management tools that were applied in the result part of this thesis. In the result part of the thesis the selected company and its vision, its current strategy and market situation are presented. In the thesis, the analysis of the external environment has been carried out with the application of PESTEL analysis and Porter's model of competitive forces. Furthermore, the analysis of the internal environment was carried out, using 7S analysis, ratio analysis, SWOT analysis, determination of pairwise comparison, to assess the IFE and EFE matrix, SPACE matrix. The result of these analyses is the output of IE matrix and SWOT matrix, which show what strategy the selected company should apply. The main objective of this thesis was to formulate a strategy proposal for the selected company to consolidate and expand its position in the Czech market. This strategy proposal is part of the results section of the thesis, where the strategy is discussed. The selected strategy is elaborated into recommendations for application, including an economic evaluation of their possible impact.
Klíčová slova:
business; competition; decisions; EFE; IE; IFE; konkurence; management; obchod; obchodní strategie; rozhodování; SPACE; strategy; SWOT; řízení