Original title:
Neuromarketing: emocionální apely v reklamách v odvětví cestovního ruchu
Authors:
Sokolová, Simona Document type: Master’s theses
Year:
2023
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Krejčová, S. Neuromarketing: emocionální apely v reklamách v odvětví cestovního ruchu. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Tato diplomová práce se z neuromarketingového pohledu věnuje fenoménu emocionálních apelů, které jsou využívány v reklamách cestovního ruchu. Jedná se o apel dobrodružství, humor, klid, rodina, romance, strach a znechucení. Cílem práce bylo na základě marketingového šetření poskytnout doporučení pro tvorbu marketingových strategií v odvětví cestovního ruchu. Dílčím cílem bylo zjistit, jak se projevuje mozková reakce ve vybraných EEG metrikách na tyto apely. V teoretické části byly uvedeny problematiky týkající se marketingu, neuromarketingu, emocionálních apelů a cestovního ruchu. V rámci empirické části byl proveden výzkum, který se sestával z využití kombinace eye-trackingového a EEG zařízení. Výzkum byl doplněn dotazníkovým šetřením. Naměřená data z výzkumu byla vyhodnocována pomocí statistik a doplněna o výsledky z dotazníků. Bylo zjištěno, že nebyl preferován apel humoru oproti ostatním sledovaným apelům. Preferovaným emocionálním apelem byl zejména apel klidu a následně pak apel romance a dobrodružství. Participanty nejvíce odrazoval apel znechucení.Krejčová, S. Neuromarketing: emotional appeals in tourism advertising. Diploma thesis. Brno: Mendel University in Brno, 2023. This diploma thesis is focused on the phenomenon of emotional appeals used in tourism advertisements from a neuromarketing perspective. These appeals are adventure, humor, calm, family, romance, fear, and disgust. The goal of the thesis was to provide recommendations for the development of marketing strategies in the tourism industry based on marketing research. The secondary goal was to investigate the brain response in selected EEG metrics to these appeals. In the theoretical part, topics related to marketing, neuromarketing, emotional appeals, and tourism were covered. In the practical part, research was conducted which consisted of using a combination of eye-tracking and EEG devices. The research was supplemented by a questionnaire survey. The measured data from the research was analysed using statistics and was supplemented with the results from the questionnaires. It was found out that there was no preference for the humor appeal over the other observed appeals. In particular, the preferred emotional appeal was the appeal of calm followed by the appeal of romance and adventure. Participants were most reluctant to the appeal of disgust.
Keywords:
advertising; cestovní ruch; emocionální apely; emotional appeals; neuromarketing; reklama; tourism