Název:
Vizuální gramotnost generace Z zaměřená na sociální sítě
Autoři:
Šmarda, David Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá vizuální gramotností generace Z v prostředí sociálních sítí. Cílem práce je zjistit, jaká je úroveň vizuální gramotnosti generace Z a kde je prostor ke zlepšení. Konkrétně bylo zkoumáno porozumění vybraným prvkům vizuální komunikace na sociálních sítích a také to, jak generace Z dokáže analyzovat a hodnotit vybrané příklady obsahu sdíleného na sociálních sítích. Stanoveného cíle bylo dosaženo pomocí kvantitativního výzkumu a analýzy sekundárních dat. Pro zkoumání vizuální gramotnosti bylo využito dotazníkové šetření (n = 254). Získaná data jsou vyhodnocena prostřednictvím základních popisných statistik, kontingenčních tabulek a stanovených hypotéz. Výsledky jsou zpracovány pomocí SWOT analýzy pro generaci Z a následně je stanoveno doporučení pro tuto generaci.Bachelor thesis deals with the visual literacy of Generation Z on social media. The aim of the thesis is to find out the level of visual literacy of Generation Z and where there is room for improvement. Specifically, the understanding of selected elements of visual communication on social media was examined, as well as how Generation Z can analyse and evaluate selected examples of content shared on social media. The stated objective was achieved through quantitative research and secondary data analysis. A questionnaire survey (n = 254) was used to investigate visual literacy. The collected data are evaluated through basic descriptive statistics, contingency tables and stated hypotheses. The results are processed through a SWOT analysis for Generation Z and then a recommendation for this generation is determined.
Klíčová slova:
Digital Image Guide method; generace Z; generation Z; metoda Digital Image Guide; social media; sociální sítě; visual communication; visual literacy; vizuální gramotnost; vizuální komunikace