Original title:
Vnímání privátních značek spotřebiteli
Authors:
Žemličková, Iveta Document type: Master’s theses
Year:
2023
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Žemličková, I. Vnímání privátních značek spotřebiteli. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Diplomová práce pojednává o tom, jak jsou privátní značky vnímány konzumenty. Zaměřuje se na chování spotřebitelů na trhu privátních značek v oblasti potravin, přesněji zkoumá faktory, které motivují zákazníky k nákupu. V práci se čtenář seznámí se základními pojmy a shrnutím, co bylo o tomto problému doposud zkoumáno. Následně je pomocí dotazníkového šetření zkoumán pohled spotřebitelů na privátní značky. Výsledky ukazují, že dochází ke změně jejich vnímání, protože jsou privátní značky považovány jako kvalitnější, než tomu tak bylo dříve. Spotřebitelé si také relativně uvědomují přítomnost privátních značek v obchodě, které mají spojené s nízkou cenou. Výsledky slouží k určení doporučení pro prodejce s cílem zvýšit povědomí o privátních značkách.Žemličková, I. Consumer perception of private labels. Diploma thesis. Brno: Mendel University, 2023. The diploma thesis discusses how private labels are perceived by consumers. It focuses on consumer behavior in the private label food market, more specifically it examines the factors that motivate customers to buy. In the thesis, the reader will get acquainted with the basic terms and a summary of what has been researched on this problem so far. Subsequently, the consumer's view of private labels is investigated using a questionnaire survey. The results show that there is a change in their perception, as private labels are considered to be of higher quality than before. Consumers are also relatively aware of the presence of private brands in the store, which are associated with a low price. The results serve to determine recommendations for retailers to increase awareness of private labels.
Keywords:
cena; chování spotřebitele; consumer behaviour; kvalita; motivace; motivation; perception; price; private labels; privátní značky; quality; segmentace; segmentation; vnímání