Original title:
E-mail marketing a jeho vliv na chování spotřebitele
Authors:
Hrušková, Hana Document type: Master’s theses
Year:
2023
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá e-mail marketingem a jeho vlivem na chování spotřebitele. E-mailový marketing je jeden z nejpoužívanějších a nejúčinnějších nástrojů přímého marketingu, který funguje na principu zasílání zpráv určitým listům uživatelů s e-mailovou adresou. Diplomová práce se skládá z literárního přehledu a vlastní práce, která obsahuje analýzu e-mailového marketingu na trhu a ve vybraném podniku s pomocí primárních i sekundárních dat. Z provedených analýz jsou v práci identifikované faktory e-mailového marketingu, které ovlivňují chování spotřebitele na trhu B2B vybraného podniku. Na základě těchto faktorů, poznatků a provedených analýz byl sestaven návrh a doporučení e-mailové ko-munikace pro vybraný podnik.The diploma thesis deals with e-mail marketing and its influence on consum-er behaviour. Email marketing is one of the most used and effective direct market-ing tools, which works on the principle of sending messages to certain lists of us-ers with an email address. The thesis consists of a literature review and the own work, which includes an analysis of email marketing in the market and in the se-lected company using primary and secondary data. From the analyses conducted, the thesis identifies the factors of email marketing that influence consumer behav-iour in the B2B market of the selected enterprise. Based on these factors, findings and analyses, a proposal and recommendation for email communication for the selected enterprise were made.
Keywords:
B2B; customer behaviour; customer journey; e-mail marketing; e-mailing; polygrafie; polygraphy; spotřebitelské chování