Home > Academic theses (ETDs) > Bachelor's theses > Tvorba metodiky pre výber zamestnancov s využitím merenia elektrodermálnej aktivity so zameraním na kariérnu orientáciu a motiváciu
Original title:
Tvorba metodiky pre výber zamestnancov s využitím merenia elektrodermálnej aktivity so zameraním na kariérnu orientáciu a motiváciu
Authors:
Slivoňová, Lucia Document type: Bachelor's theses
Year:
2023
Language:
slo Abstract:
[cze][eng] Slivoňová, L. Tvorba metodiky výběru zaměstnanců pomocí měření elektrodermální aktivity se zaměřením na profesní orientaci a motivaci. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Tato diplomová práce se zabývá tvorbou nové metodiky výběru zaměst-nanců do zaměstnání a zkoumá skutečnou motivaci a orientaci zaměstnanců, dů-raz je kladen i na osobnostní rysy. Výzkum je prováděn pomocí neuromarketingo-vého nástroje, elektrodermální aktivity, který měří aktivitu kůže a je doplněn tra-dičními metodami. Rešerše literatury popisuje problematiku spotřebitelské neu-rovědy, neuromarketingu, teorie osobnosti a pracovní motivace a orientace. Ana-lytická část je zaměřena na analýzu osobnosti a motivace, analýzu dotazníkového šetření a měření elektrodermální aktivity, a nakonec celkové propojení výsledků analýzy do jednoho celku.Slivoňová, L. Creation of a methodology for employee selection using electrodermal activity measurement with a focus on career orientation and motivation. Brno: Mendel University in Brno, 2023. This thesis deals with the development of a new methodology for the se-lection of employees for employment and examines the actual motivation and orientation of employees; emphasis is also placed on personality traits. The rese-arch is conducted using a neuromarketing tool, electrodermal activity, which me-asures skin activity and is complemented by traditional methods. The literature review describes consumer neuroscience, neuromarketing, personality theory, and work motivation and orientation. The analytical part focuses on the analysis of personality and motivation, the analysis of the questionnaire survey and the measurement of electrodermal activity, and finally the overall linking of the results of the analyses into a whole.
Keywords:
consumer neuroscience; electrodermal activity; elektrodermální aktivita; motivace; motivation; neuromarketing; osobnost; personality; spotřebitelské neurovědy