Original title:
Vliv obalu a etikety na rozhodování spotřebitelů při nákupu produktů s obsahem hmyzího proteinu.
Authors:
Joura, David Document type: Master’s theses
Year:
2023
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Joura, D. Vliv obalu a etikety na rozhodování spotřebitelů při nákupu produktů s obsahem hmyzího proteinu. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Diplomová práce se zabývá optimalizací návrhu obalu a etikety produktů určených pro psy s obsahem hmyzího proteinu. V práci je pozorováno spotřebitelské chování při nákupu těchto produktů se zaměřením na atraktivitu obalu a etikety. Hlavním cílem práce je tak identifikovat faktory obalu a etikety, které ovlivňují spotřebitelské nákupní rozhodování, při nákupu psích pamlsků s obsahem hmyzího proteinu. V úvodu diplomové práce je literární rešerše, která zkoumá základní principy designů obalů a etiket v marketingové komunikaci, vliv hmyzího proteinu na chování zákazníka a konkrétní výhody a nevýhody produktů s obsahem hmyzího proteinu. V druhé části práce se nachází praktická část zaměřená na pozorování spotřebitelů za pomocí předem stanovené metodiky.Joura, D. The influence of packaging and labeling on consumer purchasing decisions for products containing insect protein. Diploma thesis. Brno: Mendel University in Brno, 2023. The thesis deals with the optimization of packaging and label design of products for dogs containing insect protein. The thesis observes consumer buying behaviour of these products with a focus on the attractiveness of the packaging and label. Thus, the main objective of the thesis is to identify the packaging and label factors that influence consumer purchasing decisions when buying dog treats containing insect protein. The thesis starts with a literature search that examines the basic principles of packaging and label design in marketing communication, the influence of insect protein on consumer behaviour and the specific advantages and disadvantages of insect protein containing products. In the second part of the thesis, there is a practical part focusing on consumer observation using a predetermined methodology.
Keywords:
etiketa; eyetracking; hmyzí protein; insect protein; label; marketing communication; marketingová komunikace; obal; packaging