Original title:
Vnímání hodnocení žáků učiteli v odborném výcviku na vybraných SŠ v JMK
Authors:
Pulec, Martin Document type: Bachelor's theses
Year:
2023
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tématem bakalářské práce je „Vnímání hodnocení žáků učiteli v odborném výcviku na vybraných SŠ v JMK“. Hlavním cílem je poznat, popsat a interpretovat, jak učitelé odborného výcviku vnímají a realizují hodnocení žáků vybraných SŠ v JMK. Teoretická část práce se věnuje hodnocení žáků obecně a je zaměřena na definování smyslu a různých funkcí hodnocení, cílů, typů a nejběžnějších forem hodnocení. Prostor je tu vyčleněn pro vysvětlení hodnocení na střední škole v odborném výcviku, což je podstatné pro praktickou část práce, která je zaměřena na to, jak učitelé odborného výcviku vnímají a realizují hodnocení žáků na vybraných středních školách. Realizovaná je pomocí dotazníkového šetření, kde jsou na závěr výsledky shrnuty a diskutovány.The topic of the bachelor's thesis is "Perception of evaluation of pupils by teachers in vocational training at selected secondary schools in JMK". The main goal is to find out, describe and interpret how vocational training teachers perceive and implement the evaluation of selected secondary school pupils in South-Moravian region. The theoretical part of the thesis is devoted to the assessment of pupils in general and is focused on defining the meaning and various functions of assessment, goals, types, and the most common forms of assessment. The space here is dedicated to for the explanation of secondary school assessment in vocational training, which is essential for the practical part of the work, focusing on how vocational training teachers perceive and implement the assessment of pupils in selected secondary schools. It is implemented using a questionnaire survey, where the results are summarized and discussed in conclusion.
Keywords:
assessment goals; cíle hodnocení; odborný výcvik; professional training; school assessment; secondary school; střední škola; školní hodnocení