Original title:
Chování spotřebitele na trhu privátních značek
Authors:
Barančicová, Terezie Document type: Master’s theses
Year:
2023
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Barančicová, T. Chování spotřebitele na trhu privátních značek. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Tato diplomová práce se zabývá chováním spotřebitele na trhu privátních značek. Dále se zaměřuje na chování spotřebitele na trhu privátních značek po-travin v online prostředí. Cílem práce je na základě výsledků z vlastního dotazní-kového šetření identifikovat faktory ovlivňující chování spotřebitele na trhu pri-vátních značek a rozdělit spotřebitele pomocí shlukové analýzy do jednotlivých segmentů. Výslednými segmenty jsou konzervativní spotřebitelé a spotřebitelé 21. století. Nakonec je navrženo několik doporučení pro nabídkovou stranu trhu. Mezi doporučení lze zařadit Blind test, zaměření se na kvalitu, akce s dopravou zdarma nebo výhody při platbě kartou.Barančicová, T. Consumer behaviour on the private label market. Diploma thesis. Brno: Mendel University, 2023. The diploma thesis is dealing with consumer behaviour on the private label market. It also focuses on consumer behaviour on the private label food market in the online environment. The goal of the thesis is to identify factors influencing behaviour on the private label market based on the results of the author's own survey and to divide consumers into individual segments with the help of a clus-ter analysis. Two segments resulted in this thesis are conservative consumers and 21st century consumers. Finally the series of recommendations for the supply side of the market is presented. Recommendations include a blind test, a focus on quality, events with free shipping or benefits when paying by card.
Keywords:
chování spotřebitel; consumer behaviour; factors affecting consumers; faktory ovlivňující spotřebitele; food; manufacturers; obchodní řetězce; online nakupování; online shopping; potraviny; private label; privátní značka; retail chains; výrobci