Original title:
Analýza způsobů uplatnění zvěřiny na trhu z pohledu uživatelů honiteb a návrh jejich optimalizace
Authors:
Kučík, Martin Document type: Bachelor's theses
Year:
2023
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] V mé bakalářské práci se zabývám analýzou českého trhu se zvěřinou a návrhem její optimalizace z pohledu producentů. V práci jsem vyhodnotil, jak se s ulovenou zvěří nakládá a za kolik se průměrně prodává. Zajímavostí je, že obchodní společnosti u všech kategorií zvěře preferují prodej do výkupu. Naopak fyzické osoby si nejvíce zvěřiny ponechávají pro sebe. Zásadním zjištěním bylo, kolik uživatelů vlastní chladící zařízení a kolik proškolená osoba prohlédne zvěřiny. Na základě výsledků navrhuji nejefektivnější způsob prodeje zvěřiny uživatelem honitby. Státním podnikům a církevním organizacím doporučuji primárně prodávat zvěřinu po rozpracovaných částech, ostatním uživatelům preferovat prodej přímo konečnému spotřebiteli.In my bachelor thesis I analyze the Czech market with venison and propose its optimization from the producers´point of view. In the thesis I evaluated how the hunted venison is handled and how much it is sold for on average. It is interesting that commercial companies prefer to sell game to the buy-out for all cetegories of venison. On the other hand, individuals keep most of their venison for themselves. A major aspect of this study was how many users own refrigeration equipment and how much venison a trained person inspects. Based on the results, I suggest the most efficient way of selling venison by the user of the hunting ground. I recommend that state-owned companies and religious organizations primarily sell venison in work-in-process portions, while other users prefer to sell directly to the end consumer.
Keywords:
game; hunting; lov; prodej; sale; venison; zvěř; zvěřina