Název:
Informovanost učitelů středních škol o narušené komunikační schopnosti
Autoři:
Hrubá, Marie Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce pojednává o problematice žáků středních škol s narušenou komunikační schopností. Hlavním cílem je zjistit, zda učitelé středních škol jsou dostatečně informovaní o NKS a zda znají i metodiku práce s žákem. Moje práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. V teoretické části vymezím základní terminologii a pojmy, poté se zaměřím podrobněji o tématu NKS, její faktory, příčiny a diagnostika. V poslední řádě teoretické části si vytvořím povědomí o jednotlivých poruchách NKS, její etiologii, diagnóze, symptomatologii a terapii. Empirická část byla zformovaná kvantitativním výzkumem. Dotazníkové šetření sloužilo pro získání informací, při následném vyhodnocení zkoumaného vzorku jsem výsledky dotazníkového šetření znázornila pomocí tabulek a grafů.The bachelor thesis deals with the problem of secondary school students with impaired co-communication skills. The main idea of the whole thesis is to find out whether secondary school teachers are sufficiently informed about impaired communication skills and whether they know the methodology of working with a student with PCS. My thesis is divided into theoretical and empirical part. In the theoretical part we will define the basic terminology and concepts, then we will discuss in more detail the topic of PCS, its factors, causes and diagnosis. In the last line of the theoretical part, we will develop an understanding of the different disorders of NKS, its etiology, diagnosis, symptomatology and therapy. The practical part was formed by quantitative research. A questionnaire survey was used to obtain information for my practical part, and then I used tables and graphs to illustrate the results of the questionnaire survey to evaluate the studied sample..
Klíčová slova:
communication; disadvantage; komunikace; porucha; pupil; znevýhodnění; žák