Original title:
Marketingový mix firmy Agrozet a.s.
Translated title:
Marketing mix used by the Agrozet company
Authors:
DRDOVÁ, Martina Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem mé bakalářské práce bylo zhodnotit marketingové nástroje používané firmou Agrozet a na základě zjištěných údajů navrhnout doporučení na případné změny či doplnění marketingových nástrojů.Prvním nástrojem marketingového mixu, který firma využívá je produkt. Firma má produkt rozdělen na několik produktových řad.Firma používá nákladově orientovanou tvorbu ceny, zejména cenu s přirážkou, ale zároveň sleduje i požadavky na trhu a konkurenci. Distribuce ve firmě je zajišťována jak vlastní dopravou, tak externími dopravci. Myslím si, že firma využívá v oblasti marketingové komunikace veškeré možné prostředky. Účelně a na nejvyšší možnou míru využívá všech pěti prvků marketingové komunikace. The aim of my thesis was to evaluate the tools of marketing mix used by the Agrozet company and to suggest several recommendations to change or integrate some of the marketing tools. The first means of marketing is the product. The product in the company is divided into several product lines. The company uses the price with additional charge and at the same time it follows the requirements in the market and competition. The distribution in the company is ensured by internal and external transport. I think the company makes use of all the marketing tools to attract the customer. It uses all the five tools of marketing communication.
Keywords:
marketing communication.; Marketing mix; the distribution; the price; the product; cena; distribuce; marketingová komunikace; Marketingový mix; produkt Citation: DRDOVÁ, Martina. Marketingový mix firmy Agrozet a.s.. České Budějovice, 2010. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/15071