Original title:
Spotřební chování na trhu s finančními produkty
Translated title:
Consumer Behaviour on the Financial Market
Authors:
TŘEŠTÍK, Miroslav Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Výstupem této diplomové práce jsou váhy jednotlivých parametrů platebních metod, které jsou využity k interpretaci spotřebitelských doporučení a závěru. Spotřebitelský výzkum odhalil, že spotřebiteli nejpoužívanější platební metodou při nákupech v internetových obchodech je dobírka, ačkoliv se nejeví jako nejvhodnější. Místo dobírky lze spotřebitelům doporučit platbu kartou, která má pouze jedinou slabinu a tou je bezpečnost. Tuto slabinu lze ovšem potlačit nákupem u důvěryhodných obchodníků případně kombinací 3 bankami zdarma nabízených produktů. Výsledky diplomové práce by mohly být využity spotřebiteli v orientaci mezi platebními systémy používanými při nákupech v internetových obchodech, ale i samotnými provozovateli těchto obchodů, kterým výsledky přiblíží uvažování současných i potenciálních zákazníků a pomohou tak nabídnou zákazníkům nejvýhodnější platební metody.The outcome of this thesis are the weights of each parameter of payment methods that are used to interpret consumer recommendations and conclusions. The research revealed that consumers mostly used payment method for purchases from online stores is delivery, although it does not seem like a good choice. Instead of delivery, I may recommend credit card payment, which has only one weakness and that is security. This weakness can be put down by purchasing only at trusted sellers. It is also meant to be the fastest way of payment. Also payment through a text message is convenient and easy. The results of my thesis can be used by consumers to help orient themeselves between the payment systems used for online store purchases, as well as the operators themselves.
Keywords:
consumer behavior; consumer research; financial market; multi-criteria decision; payment system; finanční trh; platební systém; spotřebitelské chování; spotřebitelský výzkum; vícekriteriální rozhodování Citation: TŘEŠTÍK, Miroslav. Spotřební chování na trhu s finančními produkty. České Budějovice, 2010. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/14876