Název:
Postoje spotřebitelů k problematice udržitelné spotřeby
Překlad názvu:
Consumers' attitudes to sustainable consumption issue
Autoři:
DALÍKOVÁ, Pavlína Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Udržitelná spotřeba, uspokojující jak potřeby současných, tak i budoucích generací, je od roku 1992 takřka všedním pojmem, avšak nakolik se její principy staly součástí našeho životního stylu, zůstává otázkou. V této diplomové práci se zabývám právě touto problematikou. Chování spotřebitelů ovlivňuje celá řada vnějších i vnitřních faktorů, jedním z významných jsou obchodníci resp. jejich praktiky ovlivňující naše spotřební chování. Analyzovaná společnost Tesco Stores ČR, a. s. jde příkladem v souvislosti s udržitelným rozvojem (spotřebou). Jako další posun společnosti v tomto směru v závěru práce navrhuji strategii rozšiřující zavedení věrnostního systému Tesco Clubcard o tzv. zelené body. Ta na jedné straně odměnami podpoří udržitelnou spotřebu zákazníků a zároveň dojde k podpoře dobré image společnosti, rozšíření zákaznické základny i zvýšení tržeb z této kategorie.Sustainable consumption represents consumption considerate to the needs of current and future generations. This term is quite usual since 1992 but the question is how much we have involved main principles of the sustainable consumption to our lifestyles. This thesis deals with this issue. The consumer behavior is affected by numerous external and internal factors. Traders respectively their practices are one of the major factors which involve our consumer behavior. The analyzed corporation Tesco Stores ČR, a. s. is good example in context of sustainable development (consumption). As an another step to this sustainable development (consumption) I present a strategy connected with extension of loyalty system Tesco Clubcard by green points. This can support on the one hand the sustainable consumption and on the other hand the promotion of good image of the corporation, expanding the customer base and increasing sales in this category.
Klíčová slova:
produkty udržitelné spotřeby; společenská odpovědnost; spotřební chování; udržitelná spotřeba; udržitelný rozvoj; zelené strategie; consumer behavior; corporate responsibility; green strategies; products of sustainable consumption; sustainable consumption; sustainable development Citace: DALÍKOVÁ, Pavlína. Postoje spotřebitelů k problematice udržitelné spotřeby. České Budějovice, 2010. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/14861