Název:
Využití aktivizačních výukových metod při strategii výuky výchovy ke zdraví/duševní hygieny ve vzdělávacím procesu u studentů gymnázia
Překlad názvu:
Improvement of activate teaching methods in Health Education/ Mental Hygiene Strategies in Education Process in High School
Autoři:
ČEJKOVÁ, Iva Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato práce obsahuje navržený ucelený vzdělávací program v rozsahu dvanácti hodin pro výuku výchovy ke zdraví/duševní hygieny s použitím aktivizačních metod. Program byl aplikován a ověřen u studentů na nižším gymnáziu. Cílem navrhovaného programu bylo prozkoumat a popsat význam zařazení výuky výchovy ke zdraví/duševní hygieny do klasické výuky studenta nižšího gymnázia. Jednotlivé hodiny probíhaly formou různých aktivizačních výukových metod. Jednalo se o náhodně zvolenou třídu na Biskupském gymnáziu v Českých Budějovicích. Hlavní vstupní výzkumnou metodou byl zvolen dotazník denních a spánkových rytmů. Hodnocení edukačního procesu probíhalo kvalitativní metodou- pozorováním, z kterého vyšly velice pozitivní výsledky, jak z pohledu aktivity a pozornosti studentů při výuce, tak z pohledu prohloubení znalostí a dovedností v oblasti výchovy ke zdraví/duševní hygieny. Výsledky výzkumu mohou obohatit práce podporující výchovu ke zdraví jak při výuce, tak při jiných aktivitách. Návrh programu probíhal tak, aby z něj mohli čerpat všichni zájemci o tuto problematiku.This work includes a proposed comprehensive educative program designed in the range of twelve hours for the teaching of Health Education / Mental Hygiene, using activity methods. The program was applied and verified in the lower secondary school students. The proposed program was to explore and describe the importance of teaching the classification of Health Education / Mental hygiene in the classical teaching of pupils in lower secondary schools. Individual lessons were carried out by different activating teaching methods. It was a randomly selected class in high school at Bishop secondary school in České Budějovice. As the main research method was chosen the questionnaire of daily and sleep rhythms. Evaluation of the educational process was conducted by a qualitative method-observation, from which came very positive results, both in terms of activity and attention of students in the classroom, so in terms of improving knowledge and skills in the areas of Health Education / Mental Hygiene. The results of research can enrich the work supporting health education both in teaching so in other activities. The proposal program took place so that all the candidates on this issue could draw from it.
Klíčová slova:
aktivizační metody; duševní hygiena; starší školní věk; stres; výchova ke zdraví; zdraví; active teaching methods; health; health education; mental hygiene; older school age; stress Citace: ČEJKOVÁ, Iva. Využití aktivizačních výukových metod při strategii výuky výchovy ke zdraví/duševní hygieny ve vzdělávacím procesu u studentů gymnázia. České Budějovice, 2010. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/15674