Název:
Vnímání a preference genderu při tvorbě herní postavy z pohledu hráčů MMORPG her
Překlad názvu:
Perception and preferences of gender in game character creation from a MMORPG player's
Autoři:
Malaťaková, Eva ; Fousek Krobová, Tereza (vedoucí práce) ; Švelch, Jan (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato práce se zaměřuje na analýzu spojitosti volby genderu avatara v herním prostředí s jeho hráčskou osobností ve virtuálním světě. Práce se soustředí na prostředí online her žánru MMORPG, blíže na herní tituly World of Warcraft a Guild Wars 2. Předmětem zkoumání práce je prožívání genderu z pohledu hráčů těchto her a jakým způsobem zvolený gender ovlivňuje jejich hráčskou osobnost. Použitá výzkumná metoda je kvalitativní analýza za pomocí polostrukturovaných rozhovorů. Rozhovory jsou vedeny s jedenácti respondenty starších osmnácti let, kteří jsou aktivními hráči MMORPG her. Respondenti vyjadřovali své důvody pro volbu konkrétního genderu a popisovali, jaký vliv měla jejich volba na osobnost vytvořené postavy. Pro vyhodnocení rozhovorů je použita tematická analýza. Cílem práce je najít souvislosti mezi volbou určitého genderu a vytváření hráčské osobnosti ve virtuálním světě. Pro účel této práce je využíván Bartleho test hráčské psychologie.This thesis focuses on the analysis of the connection between the choice of avatar gender in the game environment and the player's personality in the virtual world. The thesis focuses on the environment of online games of the MMORPG genre, more specifically on the game titles World of Warcraft and Guild Wars 2. The subject of the thesis is the experience of gender from the perspective of the players of these games and how the chosen gender influences their gaming personality. The research method used is qualitative analysis using semi-structured interviews. Interviews are conducted with eleven respondents over the age of eighteen who are active players of MMORPGs. Respondents expressed their reasons for choosing a particular gender and described how their choice influenced the personality of the character created. Thematic analysis is used to evaluate the interviews. The aim of this thesis is to find connections between the choice of a particular gender and the creation of a player personality in a virtual world. For the purpose of this thesis Bartle's test of gamer psychology is used.
Klíčová slova:
Avataři; Gender; Hry; MMORPG; Reprezentace; Stereotypy; Avatars; Games; Gender; MMORPG; Representation; Stereotypes