Original title:
Tajemství klášterních zdí: Edukační programy pro františkánský klášter v Praze
Translated title:
The Secret of Monastic Walls: Educational programmes for the Franciscan Monastery in Prague
Authors:
Jeřábková, Andrea ; Havlůjová, Hana (advisor) ; Foltýn, Dušan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2023
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá vznikem a realizací edukačních programů pro 1. stupeň ZŠ na základě zásad a přístupů dobré interpretace v prostředí živého františkánského kláštera při kostele Panny Marie Sněžné v Praze. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část pojednává o metodice dobré interpretace, sv. Františkovi z Assisi, řádu františkánů a o historii kláštera františkánů, jeho vzniku a stavebním vývoji. Praktická část se zaměřuje na samotné vytvoření tří edukačních programů metodikou dobré interpretace.The diploma thesis deals with the establishment and implementation of educational programs for the first grade of elementary schools on the basis of the principles and approaches of good interpretation in the environment of the living Franciscan monastery at the Church of the Virgin Mary of the Sněžné in Prague. The work is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part deals with the methodology of good interpretation, st. Francis of Assisi, the Order of the Franciscans and the history of the Franciscan monastery, its origin and construction development. The practical part focuses on creating three educational programs by the methodology of good interpretation.Keywords: monastery, Church of Our Lady of Snow, Franciscans, good interpretation, educational program, St. Francis of Assisi.
Keywords:
Church of Our Lady of Snow; educational programme; Franciscans; good interpretation; monastery; St.Francis of Assisi; dobrá interpretace; edukační program; františkáni; klášter; kostel Panny Marie Sněžné; sv. František z Assisi
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/185295