Original title:
Tvorba programu adaptačního kurzu pro zdravotnické lyceum
Translated title:
Creation of an adaptation course programme for the Medical Lyceum
Authors:
Koubek, Vít ; Bačáková, Radka (advisor) ; Psohlavec, Lukáš (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2023
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Tvorba programu adaptačního kurzu pro zdravotnické lyceum Cíle: Naším cílem práce je připravit program adaptačního kurzu na základě rešerše literatury teoretické části a praktických zkušeností instruktorů dle specifik třídy. Na tento program získat zpětnou vazbu studentů a vyhodnotit jeho úspěšnost. Metody: Na základě teoretických poznatků z rešeršní práce jsme vytvořili program adaptačního kurzu. Výsledky práce kurzu a jsme vyhodnotili pomocí ankety, kterou vyplnili žáci zdravotního lycea (účastníci kurzu) Výsledky: Výsledkem je program adaptačního kurzu, který využívá získaných poznatků a programů z praxe instruktorů. Práci lze využít jako příručku, jak vytvořit adaptační kurz pro adolescentní věkovou kategorii. Z hodnocení studentů jsme na program získali převážně pozitivní zpětnou vazbu. Závěry: Náš hlavní cíl bakalářské práce pro zdravotnické lyceum Trutnov jsme naplnili. Adaptační kurz jsme dle teoretické části připravili a následně realizovali. Na základě vyhodnocení dílčích cílů ohledně ZV žáků na programy jsme splnili a dospěli k závěru, že bychom dva programy realizovaného kurzu modifikovali či změnili úplně. Klíčová slova: Dramaturgie, reflexe, cíle, adolescence, adaptace, třídní kolektivTitle: Creation of an adaptation course programme for the Medical Lyceum Aims: The aim of our work is to prepare an adaptation course program based on the literature search of the theoretical part and practical experience of instructors according to the specifics of the class. To get feedback from students on this program and evaluate its success. Methods: Based on the theoretical findings of the research we developed a programme of an adaptation course. The results of the course work and we evaluated the results by means of a questionnaire filled in by the students of the health lyceum (participants of the course). Results: The result is an adaptation course program that uses the knowledge gained and programs from the instructors' practice. The work can be used as a guide on how to create an adaptation course for the adolescent age group. We received mostly positive feedback on the program from student evaluations. Conclusions: According to the theoretical part, we prepared and subsequently implemented the adaptation course. Based on the evaluation of the sub-objectives regarding the pupils' CP on the programmes, we fulfilled them and concluded that we would modify or change two programmes of the implemented course completely. Keywords: Dramaturgy, reflection, goals, adolescence, adaptation,...
Keywords:
adaptation; adolescence; classroom collective; goals; Keywords: Dramaturgy; reflection; adaptace; adolescence; cíle; Klíčová slova: Dramaturgie; reflexe; třídní kolektiv
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/184349