Original title:
Rozvoj výchovně vzdělávací instituce pomocí strukturálních fondů
Translated title:
Educational institution development with structural funds
Authors:
HUMLEROVÁ, Veronika Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato práce vznikla, aby představila projekt vznikajícího Dětského muzea v Českých Budějovicích. Dětské muzeum, jak už bylo napsáno na začátku, je vzdělávací instituce. Tím se zásadně liší od jiných muzeí, jejichž primární náplní bývá uchovávání a rozmnožování sbírek. Dětská muzea jsou naproti tomu svým zaměřením na děti orientována na budoucnost. Dětská muzea jsou tvořivá dynamická až strhující místa určená k uspokojování potřeb a zájmů dětí prostřednictvím výstav a programů stimulujících zvídavost a motivujících k poznání. Klíčovým prvkem je možnost si poznávané vyzkoušet či osahat nebo se jinak aktivně zapojit. Náplň výstav a jejich zaměření se obecně mezi jednotlivými muzei liší. Všechna však vycházejí z předpokladu, že děti se nejlépe učí aktivním zapojením a experimentováním, a také že nejzákladnější formou, jakou se obzvlášť malé děti učí, je hra. Dětská muzea jsou tak současným praktickým vyjádřením Komenského zásady ?Škola hrou.? Dětské muzeum Hrát2Objevovat (H2O) je navrženo jako dynamický, nový prostor pro interaktivní vzdělávání a hru, určený pro děti od 1 do 18 let věku, jejich rodiče a učitele. H2O bude kvalitní muzeum na úrovni srovnatelné s nejlepšími světovými dětskými muzei: velké co do náplně, nápaditosti a zábavy, s moderními exponáty, programy a technologiemi. Hlavním tématem této práce je připravení business plánu pro tuto instituci, najít možnost financování ze strukturálních fondů, připravit projekt a zpracovat ho ve webové aplikaci Benefit 7.This graduation thesis was written to present a project about new educational institution in Czech Republic called Children?s museum. Children's museum is institution that provide exhibits and programs to stimulate informal learning experiences for children. In contrast with traditional museums that typically have a hands-off policy regarding exhibits, children's museums feature interactive exhibits that are designed to be manipulated by children. The theory behind such exhibits is that activity can be as educational as instruction, especially in early childhood. Children?s museum is envisioned as a dynamic new place for interactive learning, play and creativity that serves children 1-18 years old, their families and teachers. The main topic of this thesis is to prepare a business plan for this institution, find possibilities of financing from Structural fonds of EU, prepare project and process it in web aplication Benefit 7.
Keywords:
call; children?s museum; education; European Union; financing; grant; operational programmes; structural fonds; dotace; dětské muzeum; financování; operační programy; strukturální fondym Evropská unie; vzdělávání; výzva Citation: HUMLEROVÁ, Veronika. Rozvoj výchovně vzdělávací instituce pomocí strukturálních fondů. České Budějovice, 2010. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/15297