Original title:
Studie servisních činnosti vybraného produktu v rámci modulu PLM
Translated title:
Study of Service Activities of the Selected Product within the PLM Module.
Authors:
Gálíček, Radomír ; Videcká, Zdeňka (referee) ; Jurová, Marie (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2023
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Servisní část životního cyklu výrobku hraje klíčovou roli pro zajištění spokojenosti zákazníků a generování dodatečných výnosů. Cílem této práce bylo shrnout existující poznatky týkající se životního cyklu produktů, poznatky vyplývající z úspěšných implementací v průmyslu a zhodnotit servisní podporu konkrétních produktový řad. Předmětem rozboru současné situace bylo, na základě datové analýzy, formulovat doporučení o prodloužení servisní podpory za účelem zajištění dodatečných výnosů společnosti.
The service part of the product lifecycle plays a crucial role in ensuring customer satisfaction and generating additional revenue for a company. The aim of this work was to summarize the existing knowledge related to product lifecycles, the knowledge arising from successful implementations in the industry, and to evaluate the service support of specific product lines. The subject of the current situation analysis was to formulate recommendations for extending service support based on data analysis to ensure additional revenue for the company.
Keywords:
Data analysis; electron microscopy; PLM; product; Product lifecycle management; Service; Datová analýza; elektronová mikroskopie; PLM; Product lifecycle management; produkt; Servis
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/214057