Název:
Rozvoj emočních kompetencí u dětí předškolního věku
Překlad názvu:
Development of Emotional Competencies of Preschool Children
Autoři:
THALIYADATH, Markéta Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce s názvem Rozvoj emočních kompetencí u dětí předškolního věku je zaměřena na rozvoj emočních kompetencí ze strany pedagogů předškolního vzdělávání směrem k dětem od tří do šesti let věku. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část obsahuje v souhrnu tři hlavní kapitoly. První z nich se věnuje pojmu emoční kompetence, druhá soustřeďuje pozornost charakteristice dítěte předškolního věku s ohledem na emoční a sociální vývoj, v poslední třetí z kapitol obsahuje poznatky o možnostech rozvoje emočních kompetencí u dětí docházejících do mateřských škol. Praktická část věnuje pozornost dětem 3letým. Obsahuje program k rozvoji emočních kompetencí, a zachycuje vybrané náměty činností zaměřené na poznávání jednotlivých emocí po dobu 5 měsíců. Tyto činnosti mohou být využity pedagogy mateřských škol ve vzdělávání předškolních dětí v rámci rozvoje emočních kompetencí dětí předškolního věku.The bachelor thesis entitled The Development of Emotional Competences in Pre-School Children focuses on the development of emotional competences by pre-school education teachers working with children from three to six years of age. The thesis consists of a theoretical part and a practical part. The theoretical part contains three main chapters. The first chapter deals with the concept of emotional competence, the second chapter pays attention to the characteristics of pre-school children with respect to their emotional and social development, and the third chapter summarizes knowledge concerning the possibilities of the development of emotional competences in children attending nursery schools. The practical part is focused on three-year-old children. It contains a programme to develop their emotional competences and describes selected topics of activities aimed at learning about individual emotions within the time period of five months. These activities can be used by nursery school teachers in the education of pre-school children to develop these children's emotional competences.
Klíčová slova:
dítě předškolního věku; emoce; emoční inteligence; emoční kompetence; mateřská škola; rozvoj emočních kompetencí; development of emotional competences; emotional competences; emotional intelligence; emotions; nursery school; pre-school child Citace: THALIYADATH, Markéta. Rozvoj emočních kompetencí u dětí předškolního věku. České Budějovice, 2023. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/68718